Mycie włosów odżywką. Jak wybrać odżywkę do mycia włosów?



Witajcie!

  Wiele osób rezygnuje z mycia skóry głowy i włosów tradycyjnym szamponem na rzecz odżywek do włosów. Takie mycie jest delikatniejsze i „zdrowsze” dla włosów, jednak aby tak było, odżywka musi spełniać kilka warunków. Na czym poleca mycie włosów odżywką i jak ją wybrać?



  Mycie włosów odżywką wygląda tak samo, jak szamponem: należy je dokładnie rozczesać, zmoczyć wodą, nałożyć na nie porcję odżywki (powinna być większa niż szamponu) i spienić. Odżywkę warto pozostawić chwilkę na włosach, aby składniki myjące miały czas zadziałać.

  Mycie włosów odżywką sprawdzi się głównie u osób, których włosy są zniszczone, suche, puszące się, wysokoporowate, kręcone  a skóra głowy sucha i wrażliwa na mocne środki oczyszczające. Włosy przetłuszczające się i  oklapnięte nie będą zadowolona z takiej metody mycia, staną się jeszcze cięższe i bez objętości.


  Zaletami mycia włosów odżywką jest:
- brak wysuszenia skóry głowy i włosów
- wygładzenie i ujarzmienie włosów
- mycie i pielęgnacja w jednym
- łatwiejsze rozczesywanie włosów niż po samym szamponie


  Wadami mycia włosów odżywką są:
- dłuższy czas mycia
- zużycie większej ilości odżywki niż szamponu
- obciążenie włosów przy zbyt częstym stosowaniu odżywki bez oczyszczania czymś mocniejszym
- mniejsza ilość piany niż przy szamponie


Aby odżywka nadawała się do mycia:

- powinna zawierać substancje myjące i spieniające takie jak:

  • Behentrimonium Chloride,  
  • Cetrimonium Chloride,  
  • Benzalkonium Chloride, 
  • Tallowtrimonium Chloride,  
  • Tricetyldimonium Chloride,    
  • Methosulfates.


- nie powinna zawierać:

  •  silikonów
  • parafiny
  • wysoko w składzie olei
  • dużej ilości protein
  • wysuszających alkoholi


- może zawierać:

  • ekstrakty roślinne
  • witaminy
  • glinki  


Produkty nadające się do mycia:
- odżywka Garnier Grow Strong
- odżywka rozmarynowa Dr. Beta
- odżywka Gloria
- odżywka Isana Profesjonal
- balsam Mr. Potters
- maski Kallos Algae, Multivitamin

   Używacie odżywek do mycia włosów czy wolicie tradycyjny sposób przy użyciu szamponu? Jeśli używacie odżywek to jakich?

Pozdrawiam,
Anszpi

37 komentarzy:

  1. Ja w weekend pierwszy raz mylam włosy odżywką - była to odżywka biolaven. Efekt super! Mam włosy przetłuszczające się i mam wrażenie, że rano byly świeższe niż zazwyczaj. Ale to był jeden raz, nie wiem co by było na dłuższą metę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że w takim razie jeszcze spróbujesz tej metody :)

      Usuń
    2. Myślę, że tak :) efekt mi się podobał, ciekawi mnie jak się sprawdzi przy dłuższym stosowaniu.

      Usuń
    3. Trzymam kciuki aby było dobrze :)

      Usuń
  2. Ja jeszcze nie myłam włosów odżywką, chociaż o tej metodzie dużo słyszałam :) Może kiedyś się do niej przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto spróbować, może okaże się lepsza od szamponu :)

      Usuń
  3. Ja również jeszcze nie próbowałam mycia odżywką ale na pewno spróbuję bo akurat mam w zapasie Kallosa Algae :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Probowałam mycia odżywką, ale zawsze miałam wrażenie że mam nie do końca umyte włosy

    OdpowiedzUsuń
  5. ja wole mimo wszystko myc wlosy slabszym, delikatniejszym, ale szamponem ;)u mnie odzywki zazwyczaj tylko obciazaly mi skalp i wygladalam na przyklapnieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bywa, że włosy nie polubią odżywki do mycia i będą wyglądać źle

      Usuń
  6. Nie myłam jeszcze włosów odżywką. Zawsze stosuję szampon :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie myłam włosów odżywką :) ale może spróbuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny post, interesuję się tą tematyką, muszę wypróbowac :)

    OdpowiedzUsuń
  9. muszę kupić odżywkę Isany i spróbować takiego mycia, szampon Isany mi służy więc może mycie taką odżywką nawilży moje suche włosy

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie odważyłam się na mycie włosów odzywką, ale po przeczytaniu Twojego wpisu może się zdecyduję :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta metoda mycia włosów nie byłaby dobra dla moich włosów ponieważ mam włosy cienkie i przetłuszczające się.

    OdpowiedzUsuń
  12. A z raz na rok się skuszę na mycie odżywką :), teraz mam bardzo ciekawą odżywkę z Oherbal, na 3. miejscu składu glinka oraz wyciąg z mięty, świetna do nakladania na skórę glowy, nie myję nią włosów ale trzymam po myciu kilka minut :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Która to wersja odżywki O'herbal?

      Usuń
    2. Do włosów przetłuszczających się z glinką, tu Kascysko ją chwaliła że spowalnia przetłuszczanie, a potem udało mi się wygrać ją u niej w konkursie :)
      http://kascysko.blogspot.com/2016/03/oherbal-odzywka-do-wosow.html

      Usuń
  13. U mnie niestety mam problem z mocnym przetluszczaniem zatem ten sposób mycia muszę sobie odpuścić :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja natomiast mam suchą skórę głowy, włosy nie przetłuszczają się szybko a ten sposób okazał się nie dla mnie, miałam wrażenie ze włosy są nie domyte

      Usuń
  14. Gdzieś już kiedyś słyszałam o tym kontrowersyjnym pomyśle mycia głowy odżywką. Sama jednak nigdy nie próbowałam, bo też i moje włosy raczej z tych przetłuszczających się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem warto spróbować coś co powszechnie się dla nas nie nadaje :)

      Usuń
  15. Kiedyś myłam włosy odżywką. Może wrócę do tego :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli Twoje włosy były zadowolone to jak najbardziej wróć do tej metody :)

      Usuń
  16. Myję włosy odżywką tylko po jakiejś mocniejszej stylizacji, np. kok na wesele z dużą ilością lakieru czy tym podobne cuda :) od czasu do czasu mi się zdarza też umyć w normalny dzień, ale jak piszesz, mam murowany przyklap :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każde włosy zaakceptują taki sposób mycia

      Usuń
  17. bardzo przydarny wpis, zwłaszcza, że od dawna szukam porządnej odżywki

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, czas nie pozwala mi na każdy odpowiedzieć, ale wszystkie czytam i cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Komentarze z linkami są usuwane.

Wypowiadając się na blogu zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Copyright © Anszpi blog , Blogger