Zrób to sama… szampon przeciwłupieżowy



Hej!

   Często zdarza się, że potrzebujemy czegoś czego akurat nie mamy w domu. U mnie w domu jak na złość najczęściej braknie szamponu przeciwłupieżowego (tak tak włosomaniaczce braknie szamponu), i to akurat wtedy gdy chcę taki użyć, a to wszystko sprawka mojego męża, który jak się dorwie do takiego to używa czy musi czy nie. Dlatego postanowiłam sama zrobić taki szampon i dziś podzielę się z Wami sposobem i rzeczami, które świetnie się sprawdzą w usuwaniu łupieżu.


  Zrobienie własnego szamponu przeciwłupieżowego jest banalnie proste i szybkie do wykonania. Wystarczy wykorzystać zwykły szampon i dodać do niego:
- aspirynę- wystarczą rozkruszone drobno dwie tabletki
- glinkę zieloną lub marokańską- płaską łyżeczkę z odrobiną wody wymieszaną na papkę
- węgiel aktywny- zawartość dwóch kapsułek
- olejek eteryczny herbaciany- 1-2 krople na porcję szamponu

  Możemy także zrobić samodzielnie taki „ ala szampon” bez użycia sklepowego i w tym celu wystarczy mydło kastylijskie w płynie, połączyć  z wymienionymi wyżej dodatkami i/lub dodatkowo dołożyć kilka kropel soku z cytryny, mocny wywar ziołowy np. z pokrzywy.

  Taki domowy szampon będzie w pewnym stopniu niwelował łupież, jednak nie zastąpi specjalistycznego produktu, który zawiera środki grzybobójcze i substancje zatrzymujące złuszczanie się naskórka.

  Walcząc z łupieżem wybieracie sklepowe produkty czy korzystacie także z domowych sposobów na jego zwalczenie?

Pozdrawiam,
Anszpi


Wpisy które mogą Cię zainteresować: 
- Łupież- rodzaje i objawy, przyczyny, leczenie 
- Olejki eteryczne w pielęgnacji włosów i skóry głowy 
- Węgiel aktywny- działanie na skórę głowy i włosy

22 komentarze:

  1. No o tym słyszę po raz pierwszy :D u Ciebie zawsze znajdę coś ciekawego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł :)
    Ja nie mam problemu z łupieżem, ale czasem kupuję szampony przeciwłupieżowe ze względu na skład i działanie antybakteryjne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jak tylko zobaczę malutki łupież od razu działam, taki szampon także fajnie oczyszcza skórę głowy :)

      Usuń
  3. Na szczęście lupież mnie nie dotyczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak masz szczeście, łupież to uciążliwa sprawa

      Usuń
  4. Raczej nie mam problemu z łupieżem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nawet bym nie wpadła na taki pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na łupież mam Zoxin-Med. Obecnie nie potrzebuję, ale i tak od czasu do czasu stosuję profilaktycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Profilaktycznie można użyć także robionego szamponu :)

      Usuń
  7. Nie znalam tego sposobu. Ja wolę wybrać gotowy szampon apteczny, bo wiem ze stworzony jest do konkretnego zadania a i tak dodaję za kazdym razem kilka kropel olejku herbacianego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zawsze szampon ma w składzie to co potrzebne na łupież, mimo że na opakowaniu to jest napisane :)

      Usuń
  8. Mam problemy z łupieżem więc to coś dla mnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny pomysł :) Zawsze myślałam, że węgiel można użyc tylko do twarzy na zaskórniki :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Na szczęście na razie nie potrzebuję tego przepisu ;) Jednak kto wie, warto wiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wow! Nie sądziłam, że można zrobić samemu taki szampon :) Na szczęście nie potrzebuję, ale nigdy nie wiadomo... :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, nie spodziewałam się, że można samemu tak pokombinować. Moje włosy niestety na żadne naturalne sposoby nie reagują. jedyne co mi na łupież pomaga do tej pory to ampułki przeciwłupieżowe seboradinu. wcieram w włosy regularnie i włosy znacznie lepiej się prezentują w końcu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, czas nie pozwala mi na każdy odpowiedzieć, ale wszystkie czytam i cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Komentarze z linkami są usuwane.

Wypowiadając się na blogu zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Copyright © Anszpi blog , Blogger