Z czego składaja się kosmetyki? 7. ALKOHOLE

Witajcie!


  Czytając skład kosmetyku widzimy słowo „alkohol” i od razu mamy ochotę go odłożyć. Ale czy na pewno jest on zły dla naszych włosów? Może warto jednak się zastanowić jakie ma zastosowanie. 

Alkohole możemy podzielić na te „dobre” i „złe” dla włosów.


Alkohole dobre- zaliczane są do emolientów, ich zadaniem jest nawilżanie, wygładzanie i zmiękczanie włosów. Zapobiegają one wysuszaniu włosa i skóry głowy
Zaliczamy do nich:
- Cetyl Alcohol- alkohol cetylowy
- Myristyl Alkohol- alkohol stearylowy
- Stearyl Alcohol- alkohol stearylowy
- Cetearyl Alcohol- mieszanina alkoholu cetylowego i
stearynowego
- Behenyl Alcohol- eruczan behenylu
- Lauryl Alkohol- mleczan laurylu
- Sterayl Alcohol- alkohol stearylowy
- Lanolin Alcohol- mieszanina alkoholi lanolinowych
- Palm Alcohol
- Decyl Alcohol
- Acetyl Alcohol 


 Alkohole złe- wpływaja one negatywnie na włosy wysuszając je i niszcząc. Pełnia nieraz funkcje konserwantu. Zaliczamy do nich:
- Ethanol/Ethyl Alkohol- etanol
- Denat Alkohol- alkohol denaturowany
- Benzyl Alkohol- alkohol benzylowy
- Isopropyl Alkohol- alkohol izopropylowy


Jaki macie stosunek do alkoholi?

 Pozdrawiam gorąco :)
Anszpi 

P.S. Jeśli chcecie być ze mną na bieżąco zapraszam do polubienia fanpage bloga TU

24 komentarze:

  1. Kolejna dawka przydatnych informacji, czekam na więcej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Więcej możesz przeczytać w zakładce "Skład kosmetyków" jest tam 5 wcześniejszych wpisów na temat składów kosmetyków

      Usuń
  2. O proszę! U mnie niedługo też będzie wpis na ten temat :P sama staram się unikać złych alkoholi, ale np.we wcierkach mi nie przeszkadzają. Nawet wolę kiedy wcierka ma alkohol.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w ogóle nie kupuje i pozbyłam sie wszystkiego, co ma te złe alkohole :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Moim włosom robią niewielką różnicę;)

    OdpowiedzUsuń
  5. ostatnio nie mam manii wcierania w skórę głowy wcierki z alkoholem w składzie, dlatego z tego typu składnikami w ogólnie nie mam do czynienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. O fanpage założyłaś, super ja też mam więc polubię i od razu zapraszam do siebie :)
    A wpis świetny, też muszę kiedyś taki napisać..;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi alkohole w sumie są obojętne, ale staram się unikać tych złych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapiszę sobie, czasami ciężko mi sobie przypomnieć, których unikać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobry i przydatny post! Też miałam o tym pisać kiedyś,ale wypadło mi z głowy :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Strach przez "alkoholem" w składzie to najczęściej błąd początkujących włosomaniaczek, zawsze straszymy, że alkohol w kosmetykach wysusza, ale np. we wcierkach jest nośnikiem substancji aktywnej, ze już nie wspomnę o dobrych alkoholach, które wymieniałaś. Bardzo przydatny post i dobrze by było zeby dotarł do jak największej ilości włosomaniaczek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tez czesto wstrzymuje sie przed zakupem kosmetyku ktory w skladzie ma alkohol ale dobrze przeanalizowac sklad bo rzeczywiscie moze sie okazac ze to "dobry" alkohol :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. o co chodzi w olejowaniu na ucho? :-)

      Usuń
    2. Sucho* zjadłam literkę i wyszło ucho :D

      Usuń
  12. fajny post i na pewno przydatny ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. staram się unikać tych szkodliwych, ale nie mam jakiejś obsesji :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja to nigdy nie mogę zapamiętać, które to są te dobre, a które złe. Wiedziałam tylko, że Denat Alkohol jest zły :D

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo przydatny blog dlatego bede wpadal czesto :) obserwuje :*

    OdpowiedzUsuń
  16. staram się unikać tych wysuszających :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś myślałam, że każdy alkohol w składzie kosmetyku to zło wcielone. Teraz wiem, że jest inaczej. Przydatna lista, by odróżnić jedne od drugich :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię takie wpisy- nie każdy wie, że alkohole mogą być dobre i potem pod wpisem czytam komentarz "ale to ma alkohol w składzie, nie wiem czemu to polecasz" :D

    OdpowiedzUsuń
  19. No własnie, niektórzy odnoszą mylne wrażenie że każdy alkohol w składzie musi byc zły

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatny post i ciekawy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz, czas nie pozwala mi na każdy odpowiedzieć, ale wszystkie czytam i cieszę się, że zostawiasz po sobie ślad. Komentarze z linkami są usuwane.

Wypowiadając się na blogu zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

Copyright © Anszpi blog , Blogger